איך לשדרג את החופשה שלכם?

אז אתם זוג צעיר, קצת אחרי תחילת או אמצע הקשר, והחלטתם לעשות חופשה. איך אפשר להפוך את החופשה שלכם, במקום לעוד זמן רגיעה יחסית רגיל, למשהו שיכול לשדרג ולהעצים את הזוגיות שלכם? בשביל לדייק בתשובה לשאלה הזו, אנו נחלק זאת לשתי תשובות הראשונה היא חופשה בארץ והשניה היא חופשה בחו"ל, כל אחת והפלוסים הנוספים שאפשר להוסיף להן.

חופשה בישראל

"ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת", לא סתם נכתבו מילות שיר אלו על ידי דתיה בן דור (שגם הלחינה את השיר, יאמר לזכותה). ארץ ישראל זכתה לספקטרום יופי טבעי נרחב, עם נופים עוצרי נשימה, אם זה הנגב המדברי בעל המכתשים האירוזיים (מכתשי סחיפה) הגדולים בעולם, השמורות הטבע הנפלאות שלנו כמו עין גדי, המקום הנמוך בעולם ואטרקציה בפני עצמה שזהו ים המלח המפורסם, הנופים הירוקים שממלאים את הגולן, המנהרות המדהימות שבגליל המערבי ואף שלג לפעמים באזור הר החרמון. לארץ ישראלי, יש היצע מטורף בתחום הזה ולכן המיקום שבחרתם לנפוש בו, הוא פחות קונקרטי לנו במאמר הזה.

צימר או בית מלון?

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שזוגות שואלים את עצמם בנוגע למקום הלינה. מצד אחד, יש את המלון הנותן היצע יותר גדול (בדרך כלל) וכמו כן, הוא יותר סוציאלי (מכיל הרבה יותר אנשים), גדול ונרחב שנותן לנו תחושה שאנחנו חלק ממשהו גדול, מצד שני, יש את הצימר שהוא יותר אותנטי, קטן ואשר מעביר תחושה יותר אישית. כאשר מדובר על זוגיות, אחד המונחים שצריך לקחת בחשבון, הוא נושא האינטימיות וצימר הוא הרבה יותר אינטימי ממלון, לכן ההמלצה שלנו, כאשר החופשה אמורה לחזק את הזוגיות שלכם, מומלץ ללכת לצימר כדי לבנות לעצמכם יותר פרטיות. כמובן שאיננו פוסלים בית מלון ולמעשה ישנם בתי מלונות (וכפרי נופש) העונים על הפרמטרים שהדגשנו.

חשוב מאוד לציין, שלמרות שהשאלה הנ"ל נשאלת הרבה פעמים והיא בין השאלות הראשונות שנשאלות, מדובר פה בסה"כ מקום לינה (בלי לזלזל) ולכן הפרמטר הזה הוא פחות חושב ובעל משקל קטן יותר משאר הדברים שכן ישדרגו את החופשה שלכם. עם זאת, גם בנושא הזה, עדיף לא לחפף שלא תמצאו את עצמכם באיזושהי חורבה שעלולה להקרין ולהרוס לכם את שאר החופשה.

פעילויות

המה תעשו הוא תמיד יותר רלוונטי מאיפה תעשו ולכן הפעילות שתמצאו לעצמכם היא תהיה יותר קונקרטית להנאה והסיפוק שלכם. רצוי תמיד לנסות דברים חדשים, כאלו שלא ניסיתם אבל עם זאת, לשמור אותה בגדר פעילות זוגית. לדוגמה, אם מעולם לא עשיתם טיול ג'יפים, אבל בת הזוג מפחדת או מסתייגת מכך מסיבה כזו או אחרת, אז אין טעם שצד אחד ייהנה בזמן שהשני "יושב בצד" בגלל שזה סוטה מהמטרה העיקרית שהיא הנאה זוגית משותפת. ברור שתמיד ניתן ורצוי לנסות להעלות את הביטחון העצמי של אחד מבני הזוג שמסתייג מפעילות כזו או אחרת, אבל לא להתאמץ ולנסות לעשות זאת בכח כי אם אחד מבני הזוג יעשה פעילות כזו או אחרת בעל כורחו, זה רחוק מלשרת את המטרה שלכם כזוג.

פעילויות אפשר לתכנן מראש או לבוא עם ראש ספונטני (תלוי בוויבים שלכם כזוג) ולמרות ששורש המילה הוא פ.ע.ל, גם אם אתם זוג "עצלנים", מדיטציה או יוגה למרגלות נוף עוצר נשימה, או פיקניק קליל באיזושהי שמורה, כזה ששובר את השגרה, גם הוא יכול להיחשב כפעילות. אפילו אם אתם שוכבים בשקט, ומביטים דקות ארוכות (או אפילו שעות) בכוכבים הבלתי נגמרים שרואים ממצפה רמון בלילה (לדוגמה), גם זו יכולה להיחשב פעילות, כי היא בהחלט משרתת את המטרה הזוגית שלכם.

לבוא עם ראש פתוח ונקי

הפרמטר האחרון, רלוונטי גם לחופשות בחו"ל והוא בעיקרון מדבר על התפיסה והגישה שלכם באותה החופשה. הרבה זוגות עושים טעות ושוכחים שהם בחופשה, מה שגורם להם להתנהל באותה גישה כמו שהם מתנהלים בחיי היום יום. זאת טעות מכיוון שהחופשה הזו, אמורה לשדרג את הזוגיות שלכם ואם אתם משאירים אותה באותו סטטוס קוו, אז מה בעצם עשינו פה? כמו כן, ברגע שאתם משנים את התפיסה לגבי "ראש נקי", אתם יותר ותרנים, יותר מקבלים, רבים פחות ונהנים יותר, וזו השורה התחתונה. 

החופשה הזו יכולה להיות להיות שיעור ומקפצה לזוגיות שלכם. אתם יכולים ללמוד על עצמכם ועל הגבולות שלכם, שיעורים לכל החיים וגם לקשר והיחסים שלכם שאולי בדרך הזו, יקשרו אחד לשני. דבר אחרון, אתם פשוט צריכים לזכור שהמילה 'חופשה' מגיעה מהמילה 'חופש', לכן רצוי להתנהג בהתאם.

חופשה בחו"ל

אז הרבה מהדברים שקשורים לחופשה בארץ, רלוונטיים כמובן ואף מקבלים משקל גדול יותר בחופשה בחו"ל. כאשר אתם בחו"ל, לפני שאתם זוג, אתם גם שגרירים של המדינה שלנו לטוב ולרע. ישנם מקומות שישראלים פחות רצויים שם, בגלל חוויות לא נעימות של נותני השירות שקיבלו מישראלים וישנם מקומות שישראלים מתקבלים שם בברכה רבה. ישנם גם מקומות ניטרליים בנושא.

לא נגיד לכם לפסול מקומות שישראלים לא רצויים שם, או אהודים פחות, מכיוון שלכם יש את האפשרות לשנות את הדעה הזו לטובה, ואין הרגשה טובה, לא רק בתור שגריר אלא בתור אדם, לשנות דעה שלילית של מישהו כלפיכם, לדעה חיובית, מחבקת ותחושה רצויה שלהם. כמו כן, גם לצד השני של המטבע הדברים דומים, וזה אומר שמקומות שישראלים אהודים ואהובים בהם, לא נותן לגיטימציה להתנהגות מבזה או הרשאה לחוסר כבוד כזה או אחר כלפי נותני השירות השונים או המקומיים. במקומות שאנחנו רצויים, נסו לשמור על אותו סטטוס קוו, במקומות שאנחנו פחות רצויים, נסו לשנות ולשפר את הדעה עלינו, בסופו של יום, זה רק Win - Win לשני הצדדים.

פעילויות מיוחדות לזוגות בחו"ל

יש הרבה התנסויות שזוגות רבים היו רוצים לממש וכמובן שישנם חששות ודאגות כמו כל דבר חדש שעוד לא ניסינו. אבל בלא קצת מקרים, אנו נמנעים מפעילות כזו או אחרת, בגלל שבישראל, כולם מכירים את כולם ובגלל שיש לנו מדינה קטנה מאוד. אחת הפעילויות המיוחדות שזוגות היו רוצים לחוות והם מפחדים מהן, היא חילופי זוגות, ולא רק בגלל האקט האינטימי עצמו, אלא גם בעיקר מחשש לפגוש מכרים שעלולים להבין את ההתנסות שלכם באופן לא מדויק והדבר עלול לגרום לאי הבנות ואי נעימויות רבות.

בחו"ל, זה די קל להכיר עוד זוג ואף יש מסיבות מיוחדות לסווינגרס ולחילופי זוגות, כמו כן, יש פלטפורמות דיגיטליות (כמו טינדר) שיתנו מענה בנושא ועם זאת, בגלל שהדבר מתרחש בחו"ל הרחוק, אז בעניין התפיסתי, להרבה זוגות קל יותר להתנסות בפעילות המיוחדת הזו.

לא לחשוב על הכיס

אחד הדברים החשובים שצריך לשים אליהם לב, זה עניין התקציב. אז ברור שבדרך כלל, בחו"ל אנחנו נבזבז יותר ולא רק בגלל שזה יקר יותר (לפעמים אנחנו מבזבזים יותר כי זה זול יותר) אלא בגלל שאנחנו באנו לחוות, ליהנות, להתפרק ולהשתחרר, אז כמובן שצריך להיות מחושבים (להחליט על תקציב מראש) ולא לבזבז באופן לא אחראי וכזה שישאיר אתכם ביומיים האחרונים של החופשה בלי כסף (לא אמרנו לא להיות מכולכלים), אבל לא לחשוב ולהתעמק בנושא ה"עם כמה כסף נחזור?", הרי יצאתם לחופשה, לא לתוכנית חיסכון, לכן אם מתאפשר לכם, אל תגבילו את עצמכם באטרקציות כאלו ואחרות.

כמו כן, גם אם הגדרתם תקציב מסוים, וגם אם אתם עומדים בו באופן מרשים לפי ימים ויעדים, לפעמים יכולה לצוץ הזדמנות או אטרקציה מאוד ייחודית שלא צפיתם או לא חישבתם אותה. במקרים כאלו, אל תהיו קשים עם עצמכם ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם להתגמש ואף טיפה לחרוג מהתקציב, כאשר מדובר על חוויות, תדעו שזה הדבר הכי משתלם שאתם יכולים לבזבז עליו את הכסף שלכם, אז תהיו יותר קלילים. כסף בא והולך, אך הזיכרונות שלכם יישארו אצלכם לנצח.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר -
צרו קשר והשאירו פרטים

אתר קופונים ומבצעים

תוכן עניינים